Aktualności
26.01.2020
Gry planszowe zamiast komputera
W ostatni dzień przed feriami, tj. 17 stycznia, uczniowie klas I-VII mieli okazję zagrać w 'planszówki'. Zajęcia poprowadził pan Konrad Nowak z kolegą, z Akademickiego Klubu Miłośników fantastyki "Olifant", z Olsztyna.
Akademicki Klub Miłośników Fantastyki „Olifant” istnieje od 2009 roku. Skupia ludzi zafascynowanych fenomenem światów nierzeczywistych, o których świadectwo dają jedynie słowo mówione lub pisane, albo bajeczne grafiki. Obecnie w Klubie wyróżnić można frakcje takie jak: sekcja gier planszowych, sekcja gier karcianych oraz sekcja gier bitewnych; ponadto wśród członków Klubu znaleźć można miłośników gier fabularnych oraz filmu i literatury z takich nurtów jak: fantasy, science-fiction, post-apo, steampunk itp.
Akademicki Klub Miłośników Fantastyki „Olifant” istnieje od 2009 roku. Skupia ludzi zafascynowanych fenomenem światów nierzeczywistych, o których świadectwo dają jedynie słowo mówione lub pisane, albo bajeczne grafiki. Obecnie w Klubie wyróżnić można frakcje takie jak: sekcja gier planszowych, sekcja gier karcianych oraz sekcja gier bitewnych; ponadto wśród członków Klubu znaleźć można miłośników gier fabularnych oraz filmu i literatury z takich nurtów jak: fantasy, science-fiction, post-apo, steampunk itp.
Dzisiejsze czasy i świat zdominowały komputery, tablety, telefony i inne elektroniczne gadżety. Stały się one ulubioną rozrywką , formą zabawy i spędzania wolnego czasu dla dzieci i młodzieży, która niechętnie poświęca czas na naukę i uporządkowanie swojej wiedzy.
Gry planszowe usprawniają percepcję, myślenie, uczą radzenia sobie z niepowodzeniami i ewentualnymi porażkami. Gry planszowe kształtują postawy koleżeńskie, uczą opanowania i cierpliwości, wyrabiają nawyki przestrzegania dyscypliny i reguł gry, uświadamiają graczom potrzebę współdziałania i potrzebę podporządkowywania się interesom grupy. Chęć wygrania jest motywacją do zmaksymalizowania wysiłku intelektualnego. Taka forma zajęć wpływa na doskonalenie liczenia, rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijanie uwagi i skupienia, kształtowanie umiejętności twórczego myślenia, rozwijanie wyobraźni, uczy samodzielności i samokontroli. Celem działań było również zapoznanie uczniów nie tylko z grami planszowymi, ale również rozwijanie ich zainteresowań, wspomaganie procesów rozwojowych, a także zachęcanie do samodzielnego tworzenia gier, według własnego pomysłu. Głównym celem jest przede wszystkim nauka przez zabawę.
Organizacja zajęć: Justyna Zalewska
Kalendarz
Kalendarz szkolny 2020/2021
Rozpoczęcie roku szkolnego |
1 IX 2020 |
Zimowa przerwa świąteczna i ferie zimowe (w trakcie pandemii) |
23 XII 2020-17 I 2021 |
|
|
Wiosenna przerwa świąteczna |
1 -6 IV 2021 |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
25 VI 2021 |
Wakacje letnie |
26 VI - 31 VIII 2021 |
|
|