Projekty w szkole.
Sprawozdanie z realizacji zajęć rozwijających zdolności z biologii dla uczniów klasy VII i VIII prowadzonych w ramach projektu,, Realizuję swoje pasje”, w roku szkolnym 2018/2019 przez Halinę Zagórską.
Z REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO
Temat projektu: "Realizuję swoje pasje”


Sprawozdanie z realizacji zajęć rozwijających zdolności matematyczne dla uczniów klas V i VI prowadzonych w ramach projektu „Realizuję swoje pasję „ w roku szkolnym 2018/2019 przez Annę Mierzejek
W I semestrze roku szkolnym 2018/2019 w projektach z matematyki w Społecznej Szkole Podstawowej w Bredynkach uczestniczyło 10 osób. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu po 2 godziny lekcyjne. Celem zajęć było popularyzowanie matematyki wśród uczniów iwyposażenie ucznia w umiejętność wykorzystania wiedzy matematycznej poprzez
rozwijanie wyobraźni, abstrakcyjne myślenie i logiczne rozumowania oraz motywowanie uczniów do podejmowania samodzielnej pracy, eksperymentowania w celu poszukiwania rozwiązania problemu. Zajęcia miały również na celu przybliżyć „matematykę codzienną”, czyli taką, jaką spotykają wokół siebie, w swoim życiu. Istotne jest, by nie postrzegali matematyki tylko jako zestawu reguł i algorytmów wykorzystywanych do wykonania zadań określonych programem nauczania, ale umieli zastosować wiedzę matematyczną w sytuacjach niestandardowych (innych niż zadania szkolne).Po utrwaleniu i zgłębieniu technik rachunkowych oraz przyswojeniu szacowania na liczbach naturalnych podczas realizacji projektu „ Z matematyką za pan brat”, uczniowie mieli za zadanie poszukać matematyki w kuchni i wykazać ,iż w domu w życiu codziennym również korzystamy z wiedzy matematycznej( przeliczamy jednostki , odmierzamy płyny, sporządzamy własne przepisy stosując zachowaną ilość kalorii i stosując się do zdrowego odżywiania).Realizując projekt „ Matematyka w sklepie” uczniowie zgłębiali wiedzę na temat ułamków dziesiętnych, procentów. Dowiedzieli się co to jest podatek i jak go obliczyć oraz, że cena każdego towaru, który kupujemy zawiera podatek typu A, B lub C w zależności od produktu. Uczniowie w ramach tego projektu analizowali paragony i obliczali cenę netto Na każdych zajęciach uczniowie nabywali kompetencje matematyczne, informatyczne korzystając z programów tj Matlandia, Geogebra, Matematyczne zoo, Math edu, oraz wielu gier matematycznych które uatrakcyjniały zajęcia. Uczniowie podczas zajęć nabywali kompetencje naukowo matematyczne a praca w grupach umożliwiała rozwój umiejętności uczenia się, komunikacji, kreatywności i przedsiębiorczości. Na zajęć panuje miła atmosfera ,która sprzyja twórczości uczniów. Uczniowie chętnie podejmują działania, dzieląc się swoją wiedzą, umiejętnościami i pomysłami. Zajęcia budzą zainteresowanie wśród uczniów, co widać poprzez frekwencję i zaangażowanie. W drugim półroczu nadal będą prowadzone zajęcia w ramach projektu ,na których uczniowie będą eksperymentować , nabywać umiejętności pracy zespołowej i stosowania wiedzy w praktyce poprzez rozwiązywanie i analizowanie zadań i problemów z dziedziny matematyki.
Anna Mierzejek
Sprawozdanie z realizacji zajęć rozwijających zdolności z fizyki dla uczniów klas VII i VIII prowadzonych w ramach projektu „Realizuję swoje pasję „ w roku szkolnym 2018/2019 przez Annę Mierzejek
W I semestrze roku szkolnym 2018/2019 w projektach z fizyki w Społecznej Szkole Podstawowej w Bredynkach uczestniczyło 8 osób. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu po 2 godziny lekcyjne. Głównym celem tych spotkań było rozwijanie umiejętności, zdolności i pasji związanych z fizyką, oraz uświadamianie uczniom, że znajomość fizyki pozwala na wytłumaczenie wielu zjawisk przyrodniczych i sposobu działania urządzeń technicznych. W ramach zajęć uczniowie planowali i przeprowadzali samodzielnie doświadczenia. Analizowali otrzymane wyniki i wyciągali wnioski. Poszerzyli swoje wiadomości i potwierdzili doświadczeniami od czego zależy ciśnienie atmosferyczne i siła wyporu budując Nurka Kartezjusza. Poznali i obserwowali cząsteczkową budowę materii oraz skutki oddziaływań sił międzycząsteczkowych. Przeprowadzali doświadczenia ukazujące siłę bezwładności ciał. Obserwowali i wskazali różnice między tarciem statycznym a kinetycznym oraz przeprowadzili pokaz, w którym wykazali, iż siły tarcia zależą od wielkości i rodzaju powierzchni .Uczniowie również obliczyli i porównali pracę potrzebną do wzniesienia piłki w górę z pracą potrzebną do wtoczenia tej samej piłki po równi. Reasumując uczniowie podczas zajęć nabywali kompetencje naukowo techniczne i matematyczne a praca w grupach projektowych umożliwiała rozwój wiedzy i umiejętności z obszaru nauk matematyki i fizyki oraz z zakresu przedsiębiorczości, ponadto umożliwiała rozwój umiejętności uczenia się, interpersonalne, komunikacyjne.
Uczestnictwo w projektach umożliwiło rozwój m.in. takich umiejętności jak: kreatywność, innowacyjność i umiejętność oceniania i podejmowanie ryzyka, a także zdolność do planowania przedsięwzięć i prowadzenia ich dla osiągnięcia zamierzonych celów. Podczas zajęć uczniowie również korzystali z technologii informacyjnej. W drugim półroczu nadal będą prowadzone zajęcia w ramach projektu na których uczniowie będą eksperymentować , nabywać umiejętności pracy zespołowej, stosowania wiedzy w praktyce, analitycznego i twórczego myślenia
Anna Mierzejek
Projekt z fizyki i matematyki
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
SPRAWOZDANIE Z ZAJĘĆ GEOGRAFICZNYCH PROWADZONYCH METODĄ PROJEKTU EDUKACYJNEGO W KLASACH I-IV
„Realizuję swoje pasje”
W ramach projektu „Rozwijam swoje pasje” realizowane są zajęcia edukacyjne z geografii, w których uczestniczy 10 uczniów z klasy siódmej i ósmej.
Podczas zajęć uczniowie poszerzają wiedzę o środowisku przyrodniczo–geograficznym Polski i świata. Przy pomocy Internetu i map planują podróż swoich marzeń do wybranego kraju, szukają atrakcyjnych miejsc do wypoczynku. Utrwalają obliczania odległości rzeczywistej i na mapie, ustalają trasę i plan wycieczki po świecie. Poznają i szukają na mapach wskazane obiekty geograficzne na różnych kontynentach . Zajęcia wprowadzają uczniów w świat wiedzy, przygotowują do wykonywania obowiązków , wdrażają do samorozwoju. Kształcone są kompetencje kluczowe uczniów w szczególności; wyrażanie i interpretowanie pojęć, myśli, uczuć, faktów. Rozwijają słownictwo, gromadzą, poszukują i przetwarzają informacje oraz umożliwiają wykorzystywanie pomocy dydaktycznych. Rozwijane są kompetencje matematyczne, naukowe i techniczne. Doskonalona jest także ciekawość poznawcza. Rozwijane są umiejętności informatyczne. Praca w grupie umożliwia rozwijanie u uczniów kreatywności i przedsiębiorczości oraz krytyczną i refleksyjną postawę w stosunku do dostępnych informacji.
Uczestnictwo w projekcie umożliwia i ułatwia organizowanie własnego procesu uczenia, efektywne zarządzanie czasem, pozwala na wykazywanie się tolerancją i empatią.
Prowadzący zajęcia Bernard Czerwiński
Projekt z geografii
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
ZAJĘCIA Z PRZYRODY W KLASACH V-VI
W RAMACH PROJEKTU "REALIZUJĘ SWOJĄ PASJĘ"
W ramach projektu „Rozwijam swoje pasje” realizowane są zajęcia edukacyjne z przyrody, w których uczestniczą chętni uczniowie z klasy piątej i szóstej. Podczas zajęć uczniowie poszerzają wiedzę o środowisku przyrodniczo – geograficznym Polski i świata. Przy pomocy Internetu i map planują podróż swoich marzeń do wybranego kraju w Europie, szukają atrakcyjnych miejsc do wypoczynku. Utrwalają obliczania odległości rzeczywistej i na mapie, ustalają trasę i plan wycieczki po Europie. Prowadzą badania z zakresu ekologii. Zajęcia wprowadzają uczniów w świat wiedzy, przygotowują do wykonywania obowiązków , wdrażają do samorozwoju. Kształcone są kompetencje kluczowe uczniów w szczególności; wyrażanie i interpretowanie pojęć. Rozwijają słownictwo, gromadzą, poszukują i przetwarzają informacje oraz umożliwiają wykorzystywanie pomocy dydaktycznych. Rozwijane są kompetencje matematyczne, naukowe i techniczne. Doskonalona jest także ciekawość poznawcza. Rozwijane są umiejętności informatyczne. Praca w grupie umożliwia rozwijanie u uczniów kreatywności i przedsiębiorczości oraz krytyczną i refleksyjną postawę w stosunku do dostępnych informacji. Uczestnictwo w projekcie umożliwia i ułatwia organizowanie własnego procesu uczenia, efektywne zarządzanie czasem, pozwala na wykazywanie się tolerancją i empatią.
Prowadzący zajęcia Bernard Czerwiński
Projekt z przyrody kl. V i VI
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
Zajęcia z przyrody dla uczniów kl.I-IV w ramach projektu-
,,Realizuję swoje pasje”
Podczas zajęć uczniowie wykonywali doświadczenia i eksperymenty, które umożliwiały im zgłębianie tajników z zakresu wiedzy przyrodniczej. Obserwowały, analizowały i poznawały otaczający świat różnymi zmysłami i metodami. Brały udział w wyjściach terenowych i obserwacjach przyrodniczych za pomocą lup, lornetek i mikroskopów. Podczas zajęć wykorzystywane były również techniki informacyjne, dzięki którym dzieci w atrakcyjny sposób mogły zapoznać się różnymi zagadnieniami z przyrody. W trakcie realizowanych zajęć dzieci rozwijały także umiejętności kluczowe tj. społeczne i obywatelskie, komunikowania się w języku ojczystym, naukowo-techniczne, informatyczne, uczenia się, kreatywności i przedsiębiorczości. Praca w grupach, parach lub zadania indywidualne pozwalały w atrakcyjny sposób przyswajać omawiane zagadnienia oraz uatrakcyjniać przeprowadzane zajęcia. Ponadto w czasie zajęć rozwijane były zdolności i postawy twórcze, oraz stwarzano warunki sprzyjające rozwijaniu współpracy i dobrej organizacji w zespole. Uczniowie uczyli się jak powstaje prognoza pogody i jakie są jej składniki, a także poznawali rodzaje opadów i osadów. Poprzez eksperymenty i doświadczenia poznawali właściwości wody i różnych substancji, które się w niej rozpuszczają. Zapoznawali się co dzieje się z wodą i innymi substancjami w przyrodzie, a także sposobami wykorzystania i ochrony wody. Zgłębiali tajniki wiedzy dotyczące drzew-ich budowy, odżywiania i wzrostu, a także planet Układu Słonecznego.
Zajęcia były bardzo emocjonujące i ciekawe. Uczniowie z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem brali udział w aktywnych ,,lekcjach przyrody”.
· Oglądanie filmu edukacyjnego, wyszukiwanie i gromadzenie informacji dotyczących matematyki w życiu codziennym .
· Zaprezentowanie możliwości wykorzystania matematyki w praktyce na plakacie.
2. Gry matematyczne:
· Bingo- działania pamięciowe na liczbach naturalnych.
· Magiczny kwadrat, to wspaniała zabawa rachunkowa.
3. „W królestwie Figurolandii”
· Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych. Określanie ich właściwości i tworzenie zbiorów.
· Układanie kompozycji z określonej liczby fi gur, obliczanie obwodów wybranych figur.
4. Matematyka w piosence i poezji
· Utrwalenie dni tygodnia i nazw miesięcy podczas wyszukiwania wierszy znanych polskich poetów; „Tydzień”, „Dziesięć bałwanków”.
· Nauka piosenki „Na raz, na dwa”
5. Mandale-kolorowe koła z Dalekiego Wschodu.
· Wprowadzenie pojęcia mandali i zwrócenie uwagi na jej główne elementy, zasada symetrii.
· Tworzenie kolorowych mandali przez rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia.
6. i 7. Z matematyką w kuchni- pieczemy ciastka
· Obliczania kosztów związanych z pieczeniem ciasta (ceny poszczególnych składników, całkowity koszt ciasta), na przykład:
· Poznania i przeanalizowania przepisu (liczba składników w przepisie, jednostki wagi, klasyfikowanie składników), na przykład:
· Przygotowania ciasta (korzystanie z wagi kuchennej i różnych miarek, porównywanie ich, szacowanie), na przykład:
· Wycinania ciastek za pomocą foremek (rozpoznawanie kształtów geometrycznych, układanie takiej samej liczby ciastek w rzędach, kolumnach),
· Pieczenia ciastek (korzystanie z termo
8.Tangramy – układanie tradycyjnych chińskich łamigłówek
· Wypełnianie kwadratu mniejszymi figurami geometrycznymi
· Układanie figur i obrazków zgodnie z instrukcją tangramów,
· Komponowanie historyjek obrazkowych według własnego pomysłu,
· Układanie zadań tekstowych i zagadek matematycznych do wykonanych historyjek obrazkowych.
9.Wzory matematyczne na bombkach bożonarodzeniowych
· Tworzymy kolorowe bombki bożonarodzeniowe
10.Matematyka z tablicą multimedialną –interaktywne puzzle
· Rozwiązywanie piramidki na dodawanie i odejmowanie pamięciowe,
· Doskonalimy tabliczkę mnożenia- gra MEMORY,
Realizacja projektu umożliwiała uczniom rozwijanie zainteresowań poznawczych, rozumienie zależności i kształtowanie odpowiednich postaw, a także zaspakajała ciekawość świata. Dlatego w procedurach osiągania celów dominowały takie metody i formy jak: konkursy, doświadczenia, działania praktyczne, praca z tekstem matematycznym, praca z zadaniami problemowymi, wykorzystanie technologii informacyjnej i zasobów Internetu. Uczniowie bardzo chętnie i aktywnie podejmowali pracę indywidualną i grupową, co zostało udokumentowane zapisem w dzienniku zajęć oraz galerią zdjęć.
Fotorelacja z SPRAWOZDANIE Z ZAJĘĆ MATEMATYCZNYCH PROWADZONYCH,,METODĄ PROJEK
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Projekty w naszej szkole 2013-2014.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU
„Nasze zajęcia, nasza szkoła”
„Zajęcia z zakresu przyrody metodą projektu”
przeprowadzone w klasach IV-V przez Bernarda Czerwińskiego
w Społecznej Szkole Podstawowej w Bredynkach
W roku szkolnym 2013/2014 na „Zajęcia z zakresu przyrody metodą projektu” uczęszczało 13 uczniów klas IV – V.
Tematami realizowanymi w ramach projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” były: „Mój pierwszy jesienny zielnik”, „Moje pierwsze laboratorium może być w domu”, „Magnesy i elektromagnesy”, „Zabawy meteorologiczne” oraz „Czysta energia- czyste środowisko”. Podczas realizacji zajęć uczniowie poznali zasady bezpiecznych pokazów i eksperymentów. Samodzielnie wykonali proste doświadczenia i pokazy wykorzystując produkty stosowane w kuchni. Poznali warunki w jakich zachodzą przemiany odwracalne i nieodwracalne oraz zjawiska fizyczno-chemiczne. Prowadzili obserwacje i wyciągali z nich wnioski. Uczniowie samodzielnie korzystali z instrukcji, wykonywali doświadczenia i eksperymenty z magnesami oraz obserwowali pole magnetyczne. Również samodzielnie zbierali liście różnych roślin, następnie suszyli je i tworzyli kolekcje suszonych liści. Uczestnicy projektu samodzielnie wykonali preparaty świeże i obserwowali je pod mikroskopami.
Duża część zajęć realizowana była w terenie: nad wodą, w lesie, na polu i na łące. Prowadzili obserwacje różnych ekosystemów i środowisk przyrodniczych w najbliższym otoczeniu. Dzięki zajęciom terenowym uczniowie zobaczyli różne ekosystemy. Obserwowali pogodę i nauczyli się poprawnie dokonywać pomiarów elementów pogody (temperatury powietrza, ciśnienia atmosferycznego, siły i kierunku wiatru), prowadzili dzienniki pogody. Uczniowie poznali formy ochrony przyrody w Polsce i w najbliższej okolicy oraz rodzaje energii odnawialnej.
Podczas trwania projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” w okresie od września 2013 r. do czerwca 2014 r. w roku szkolnym 2013/2014 zrealizowano 80 godzin zgodnych z programem nauczania. Realizacja projektu umożliwiła uczniom: posługiwanie się pomocami dydaktycznymi (mikroskopy, lupy, lunety, kompasy, termometry). Uczniowie nauczyli się jak prowadzić i dokumentować obserwacje mikroskopowe i przyrodnicze oraz jak bezpiecznie wykonywać doświadczenia i eksperymenty. Uczestnicy zapoznali się z prowadzeniem dokumentacji zdjęciowej i tworzeniem prezentacji multimedialnych. Nauczyli się jak rozpoznawać rośliny i zwierzęta żyjące w najbliższym otoczeniu. Nauczyli się prawidłowo formułować wnioski i spostrzeżenia z prowadzonych obserwacji i doświadczeń. Uświadomili sobie o konieczności stosowania postaw proekologicznych. Udział w zajęciach umożliwił uczniom, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, zdobycie nowej wiedzy, pozwolił na samodzielną pracę oraz pracę w zespole co pozytywnie wpłynęło na relacje koleżeńskie. Częste podejmowanie decyzji i dokonywanie wyborów pozwoliło uczestnikom projektu na nabranie pewności siebie i wiary w swoje umiejętności. „Nasze zajęcia, nasza szkoła” kl. 4-5 Zajęcia z zakresu przyrody
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU
„Nasze zajęcia, nasza szkoła”
„Zajęcia z zakresu przyrody metodą projektu”
przeprowadzone w klasie VI przez Bernarda Czerwińskiego
w Społecznej Szkole Podstawowej w Bredynkach
W roku szkolnym 2013/2014 na „Zajęcia z zakresu przyrody metodą projektu” uczęszczało 7 uczniów z klasy VI.
W ramach projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” zrealizowano bloki tematyczne: „Opisuję Obserwuję, dokumentuję”, „Podróż moich marzeń”, „Bioróżnorodność czyli organizmy i ich Znaczenie”, „Woda, gleba i powietrze ...oraz czysta energia”.
Podczas realizacji zajęć uczniowie poznali środowisko przyrodnicze Polski i Europy. Dowiedzieli się jak poszukać atrakcyjne miejsca na wypoczynek i nauczyli się jak zaplanować wycieczkę marzeń korzystając z różnych źródeł. Uczniowie poznali zasady bezpiecznych pokazów i eksperymentów. Samodzielnie wykonali proste doświadczenia i pokazy wykorzystując produkty stosowane w kuchni. Poznali warunki w jakich zachodzą przemiany odwracalne i nieodwracalne oraz zjawiska fizyko-chemiczne. Prowadzili obserwacje i wyciągali z nich wnioski. Podczas realizacji zajęć z bloku tematycznego „Obserwacje przyrodnicze” uczniowie mieli do dyspozycji mikroskopy, lunety i kompasy. Samodzielnie wykonywali preparaty świeże i obserwowali je pod mikroskopami. Część zajęć była realizowana w terenie: nad wodą, w lesie, na polu i na łące. Uczestnicy zajęć prowadzili obserwacje różnych ekosystemów i środowisk przyrodniczych w najbliższym otoczeniu. Ostatni blok tematyczny dotyczył zajęć terenowo - badawczych, na których uczniowie badali ph wody i gleby oraz sprawdzili zawartość azotanów oraz prowadzili obserwacje mikroskopowe wody i gleby. Obserwowali porosty jako wskaźniki czystego powietrza. Poznali rodzaje energii odnawialnej.
Podczas trwania projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” w okresie od września 2013 r. do czerwca 2014 r. w roku szkolnym 2013/2014 zrealizowano 80 godzin zgodnych z programem nauczania. Realizacja projektu umożliwiła uczniom: posługiwanie się pomocami dydaktycznymi tj.: mikroskopy, lupy, lunety, kompasy, termometry. Uczniowie nauczyli się jak prowadzić i dokumentować obserwacje mikroskopowe i przyrodnicze oraz jak bezpiecznie wykonywać doświadczenia i eksperymenty. Zapoznali się z prowadzeniem dokumentacji zdjęciowej i tworzeniem prezentacji multimedialnych. Poszerzyli wiedzę o ciekawych miejscach w Polsce, Europie i na świecie, które warto w przyszłości zobaczyć. Nauczyli się rozpoznawać rośliny i zwierzęta żyjące w najbliższym otoczeniu. Nauczyli się prawidłowo formułować wnioski i spostrzeżenia z prowadzonych obserwacji i doświadczeń. Udział w zajęciach umożliwił uczniom, rozwinięcie umiejętności logicznego myślenia, zdobycie nowej wiedzy, pozwolił na samodzielną pracę oraz pracę w zespole. Częste podejmowanie decyzji i dokonywanie wyborów pozwoliło uczestnikom projektu na nabranie pewności siebie i wiary w swoje umiejętności.
Uczniowie byli zainteresowani zajęciami o czym świadczy bardzo dobra frekwencja, bardzo aktywnie uczestniczyli we wszystkich pokazach i doświadczeniach. „Nasze zajęcia, nasza szkoła” kl. 6 Zajęcia z zakresu przyrody
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU
„Nasze zajęcia, nasza szkoła”
„Zajęcia matematyczno - informatyczne metodą projektu”
przeprowadzone w klasie VI przez Annę Mierzejek
w Społecznej Szkole Podstawowej w Bredynkach
W roku szkolnym 2012/2013 na „Zajęcia matematyczno - informatyczne metodą projektu” uczęszczało 7 uczniów klasy VI.
Zajęcia te miały na celu podniesienie kompetencji kluczowych - matematycznych i informatycznych – uczniów w zakresie: skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, efektywnego współdziałania w zespole, rozwiązywania problemów w twórczy sposób oraz zwiększenie zainteresowania uczniów naukami matematyczno - informatycznymi poprzez pokazanie ich zastosowań w życiu codziennym. W tym roku szkolnym chciałam pokazać uczniom ,iż matematyka towarzyszy nam w życiu codziennym niemal na każdym kroku. Uczniowie klasy szóstej postanowili poszukać jej w szkole, w podróży, w kuchni, w banku, w domu oraz w architekturze. Realizując te projekty uczniowie pogłębili i utrwalili swoją wiedzę oraz przekonali się , że matematyka jest wokół nas na każdym kroku.
Podczas zajęć uczniowie korzystali z programu matematycznego „Matlandia”, w którym zagadnienia matematyczne mogli utrwalić w ciekawie przedstawiony i przyjazny współczesnemu uczniowi sposób oraz programu 3D do konstrukcji z brył w trój wymiarze Uczniowie wykonywali również doświadczenia matematyczne, które zademonstrowano i omówiono na zajęciach, prace z papieru, prezentacje multimedialne, prace z brył oraz albumy i plakaty, które ozdabiają pracownie matematyczną i są dostępne dla innych uczniów szkoły.
Zajęcia te cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczniów o czym świadczy frekwencja uczęszczających. Podczas trwania projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” w okresie od września 2013 r. do czerwca 2014 r. w roku szkolnym 2013/2014 zrealizowano 80 godzin zgodnych z programem nauczania. Poprzez udział w zajęciach uczniowie rozwinęli kompetencje społeczne w ramach pracy w zespołach zadaniowych. Uczniowie utrwalili wiedze oraz zdobyli nowe umiejętności z zakresu matematyki i informatyki. Rozwinęli logiczne myślenie, sprawność rachunkową oraz nauczyli się argumentować i uzasadniać swoje zadania. „Nasze zajęcia, nasza szkoła” kl. 6 Zajęcia matematyczno-informatyczne
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU
„Nasze zajęcia, nasza szkoła”
„Zajęcia matematyczno - informatyczne metodą projektu”
przeprowadzone w klasach IV-V przez Annę Mierzejek
w Społecznej Szkole Podstawowej w Bredynkach
W roku szkolnym 2013/2014 na zajęcia matematyczno – informatyczne metodą projektu uczęszczało 14 uczniów klas IV-V.
Podczas zajęć uczniowie mieli szansę rozwijać umiejętności współdziałania w zespole, realizując wyznaczony cel. Tym celem było wspólne rozwiązywanie zadań, które były poprzedzone utrwaleniem potrzebnych wiadomości, wykonywanie prezentacji na dany temat, prac z papieru oraz różnych doświadczeń
Tematyka zadań rozwiązywanych na zajęciach obejmowała różne działy matematyki, zgodne z programem nauczania i nawiązywały do konkretnych sytuacji życiowych oraz pokazywała przykłady zastosowania matematyki w życiu codziennym.
Realizowane projekty to:
1 Z matematyką za Pan brat
2 Matematyka w sklepie.
3 Matematyka na poczcie
4 Projektujemy własny pokój
5 Zabawa figurami
6 Matematyka wokół nas
7 Matematyka w przyrodzie.
8 Matematyka w architekturze
Zajęcia te cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczniów.
Podczas trwania projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” w okresie od września 2013 r. do czerwca 2014 r. w roku szkolnym 2013/2014 zrealizowano 80 godzin zgodnych z programem nauczania. Zajęcia rozwinęły pracę współpracę w grupie a także wykształciły umiejętności planowania i organizowania własnej pracy. Pozwoliły uczniom zauważyć, że zdobyta wiedza matematyczna i informatyczna przydaje się nie tylko w szkole, ze matematyka to nie tylko wzory, regułki i obliczenia. Uczniowie mieli szansę przekonać się, że wiedza, którą zdobyli podczas zajęć matematyczno – informatycznych jest również doskonałym narzędziem do rozwiązywania problemów w życiu codziennym. „Nasze zajęcia, nasza szkoła” kl. 4-5 Zajęcia matematyczno-informatyczne
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
Sprawozdanie z zajęć matematyczno- informatycznych prowadzonych metodą projektu w klasie IV – V w ramach projektu „Nasze zajęcia , nasza szkoła” w pierwszym półroczu roku szkolnego 2013/2014 prowadzonych przez Annę Mierzejek
Na zajęcia matematyczno – informatyczne uczestniczy 14 osób (6 osób z klasy IV i 8 osób z klasy V).
Uczniowie klas IV – V po utrwaleniu i zgłębieniu technik liczenia , metod rozwiązywania zadań i szacowania wyników działań korzystając z programu komputerowego „Matlandia” w projekcie ‘’ Z matematyką za pan brat’’, poszukiwali matematyki w sklepie.
Obliczali koszty zakupów , obliczali cenę za 1kg. Analizowali paragony. Dowiedzieli się jakie są rodzaje podatków , oraz jak obliczyć podatek nie znając pojęcia procent. Obliczali obniżki i podwyżki. Przygotowywali ceny produktu o masie wagowej 100g -znając tylko cenę za 1kg. Porównywali też jednostki masy oraz zapoznali się z jednostkami pieniężnymi sprzed denominacji , z których wykonali album.
Następnie poszukiwali matematyki na poczcie. Wypełniali blankiety i przekazy pocztowe. Zapoznali się z rodzajami listów i kosztami znaczków. Obliczali koszty wysyłek, przesyłek krajowych i zagranicznych. Rozwiązywali zadania dotyczące kosztów rozmów telefonicznych krajowych i zagranicznych .Przygotowali i odegrali scenkę przedstawiając pracę urzędnika pocztowego. Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach. Projekty A.Mierzejek kl.6
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
Sprawozdanie z zajęć matematyczno- informatycznych prowadzonych metodą projektu w klasie VI w ramach projektu „Nasze zajęcia , nasza szkoła” w pierwszym półroczu roku szkolnego 2013/2014 prowadzonych przez Annę Mierzejek
Na zajęcia matematyczno informatyczne w roku szkolnym 2013/2014 uczestniczy 7 osób z klasy szóstej. Celem zajęć było zauważenie i wykorzystanie matematyki w życiu codziennym. Zrealizowano i przeprowadzono cztery projekty:
1. „Z matematyką za pan brat”- na którym uczniowie utrwalali i zgłębiali techniki rachunkowe, strategie rozwiązywania zadań oraz poszukiwali rozwiązań, korzystając z programu ‘’Matlandia’’ , który przedstawiał to w sposób przyjazny i ciekawy uczniowi - w stylu gier komputerowych gdzie osiąga się medal za sukces ,a błędne rozwiązania można poprawić.
2. W projekcie ‘’Zabawy figurami’’ uczniowie tworzyli różne przedmioty z figur wykorzystując ich własności a także bawili się sztuką orgiami. Własne wytwory uwiecznili na plakacie.
3 „Łyk statystyki”- podczas tych zajęć uczniowie utrwalali wiedzę dotyczącą czytania tabel , odczytywanie i tworzenie wykresów. Wiedzę tę wykorzystali tworząc ankietę, którą przeprowadzili wśród swoich kolegów i koleżanek z klas I-VI. Następnie wyniki ankiety przedstawili za pomocą wykresów , wykorzystując pr. Komputerowy Excel. Produktem końcowym był album zawierający ankietę i jej opracowanie.
4. Następny projekt miał tytuł ‘’ Z matematyką w podróż’’. Inspiracją dla uczniów była zaproponowana wycieczka do Sandomierza. Uczniowie stworzyli plakat , który zawierał dane dotyczące długości trasy , czasu jazdy , oraz kosztów paliwa. Następnie swoje obliczenia porównywali z danymi pobranymi z Internetu. Na koniec przeanalizowali różnicę danych obliczonych własnymi sposobami (korzystając z mapy ) z danymi z Internetu i podali przyczyny tych różnic.
Podczas zajęć panuje miła atmosfera ,która sprzyja twórczości uczniów. Uczniowie chętnie podejmują działania, dzieląc się swoją wiedzą, umiejętnościami i pomysłami. Zajęcia budzą zainteresowanie wśród uczniów, co widać poprzez frekwencję i zaangażowanie.
Projekty A.Mierzejek kl.4
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
w ramach projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” prowadzonych przez p. Bernarda Czerwińskiego w I półroczu roku szkolnego 2013/2014.
W I półroczu roku szkolnego 2013/2014 w ramach projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” realizowane były zajęcia edukacyjne metodą projektu z zakresu przyroda. W zajęciach uczestniczyli uczniowie klasy szóstej Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Bredynkach. W omawianym okresie przeprowadzono 40 godzin dydaktycznych, w czasie których zrealizowano dwa projekty tematyczne:
„Obserwuję, opisuję, dokumentuję”- 16 godz. To cykl zajęć realizowanych z wykorzystaniem mikroskopów, lunet i kompasów. Uczestnicy projektu samodzielnie wykonywali preparaty świeże i obserwowali je pod mikroskopami. Duża część zajęć realizowana była w terenie; nad wodą, w lesie, na polu i na łące. Prowadzili obserwacje różnych ekosystemów i środowisk przyrodniczych w najbliższym otoczeniu.
„Podróż moich marzeń”- 28 godz. Ten projekt jest jeszcze w trakcie realizacji. Zajęcia dotyczą poznawania środowiska przyrodniczego Polski i Europy. Poszukiwania atrakcyjnych miejsc do wypoczynku w celu zaplanowanie wycieczki marzeń. Uczniowie korzystają z różnych źródeł wiedzy.
Realizacja projektu umożliwia uczniom: posługiwanie się pomocami dydaktycznymi (mikroskopy, lupy, lunety, kompasy, termometry), przeprowadzanie i dokumentowanie obserwacji mikroskopowych i przyrodniczych, bezpiecznego wykonywania doświadczeń i eksperymentów. Poszukali i poczytali o ciekawych miejscach w Polsce i Europie, które warto w przyszłości zobaczyć. Zobaczyli i rozpoznawali rośliny i zwierzęta żyjące w najbliższym otoczeniu. Prawidłowo formułują wnioski i spostrzeżenia z prowadzonych obserwacji i doświadczeń. Prowadzą dokumentację zdjęciową i tworzą prezentacje multimedialne. Udział w zajęciach umożliwia im, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, zdobywanie nowej wiedzy, pozwala na samodzielną pracę, oraz pracę w zespole. Częste podejmowanie decyzji i dokonywanie wyborów ułatwia uczestnikom projektu nabrania pewności siebie i wiary w swoje umiejętności. Wszyscy uczniowie są bardzo zainteresowani zajęciami.
Prowadzący zajęcia Bernard Czerwiński
Projekty Bernard Czerwiński klasa 6
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie. Kliknij "zamknij", aby wyjść.
Sprawozdanie z zajęć z przyrody prowadzonych metodą projektu w klasie IV -V
w ramach projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” prowadzonych przez Bernarda Czerwińskiego w I półroczu roku szkolnego 2013/2014.
W I półroczu roku szkolnego 2013/2014 w ramach projektu „Nasze zajęcia, nasza szkoła” realizowane były zajęcia edukacyjne metodą projektu z zakresu przyroda. W zajęciach uczestniczyli uczniowie klasy czwartej i piątej Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Bredynkach. W omawianym okresie zrealizowano 40 godzin dydaktycznych , w czasie których zrealizowano dwa projekty tematyczne i rozpoczęto trzeci.
„Mój pierwszy jesienny zielnik” – 8 godz. Podczas realizacji zajęć uczniowie zbierali różne liście drzew i krzewów. Samodzielnie przygotowywali je do suszenia. Jak również kontrolowali proces suszenia. Przy pomocy przewodników i Internetu rozpoznawali swoje kolekcje liści i opisywali. Następnie projektowali karty zielnikowe, by w efekcie końcowym stworzyć album suszonych liści. Każdy uczestnik projektu tworzył własną kolekcję liści.
„Moje pierwsze laboratorium może być w kuchni” – 24 godz. Podczas realizacji zajęć uczniowie poznali zasady bezpiecznych pokazów i eksperymentów. Samodzielnie wykonywali proste doświadczenia i pokazy wykorzystując produkty stosowane w kuchni. Poznali warunki w jakich zachodzą przemiany odwracalne i nieodwracalne oraz zjawiska fizyczno-chemiczne. Jak również zakładali własne hodow
Kalendarz
Kalendarz szkolny 2020/2021
Rozpoczęcie roku szkolnego |
1 IX 2020 |
Zimowa przerwa świąteczna i ferie zimowe (w trakcie pandemii) |
23 XII 2020-17 I 2021 |
|
|
Wiosenna przerwa świąteczna |
1 -6 IV 2021 |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
25 VI 2021 |
Wakacje letnie |
26 VI - 31 VIII 2021 |
|
|